Dumma frågor!!

Vet inte hur ofta jag får frågan
- När kommer ett syskon då?
- ska ni inte ha en till snart?
- Nu blir det bråttom med syskon, han är ju snart ett år!
minst en gång i veckan får jag den frågan.. FUCK THAT!!!!

Om någon skulle ställa frågan
- ska ni ha fler barn?
så skulle jag inte ta illa upp,
men när det blir som en hets att "ALLA"
ska skaffa fler barn innan det första ens har hunnit bli ett, så kräks jag..
varför ska det alltid vara en tävling?
blir så trött på sånna människor, acceptera att folk är olika

När Wiggo får ett syskon är min och Chris ensak.
Och det kommer inte komma förrän Wiggo är ca 3-4 år.
Jag vill ha tid för Wiggo, vill se honom lära sig gå,
lära sig prata.. lära honom att vara självständig, lära honom allt jag kan.
Innan det kommer en till, men det är ju mina tankar och mina tycken!

Men de som väljer att skaffa barnen tätt, de gör ju som de vill.
och jag kan acceptera er, acceptera mig då också!'
Men varför ska man nästan bli hånad och ifrågasatt om det inte kommer ett syskon fort fort..
fatta att alla har olika drömmar.
När jag har sagt att jag vill vänta med syskon brukar de oftast säga:
- Dina barn kommer ha dålig kontakt om du väntar så länge.
- Man ska ju skaffa ett syskon innan ett år?
JAG KÖPER INTE DET!!
mellan min syster och mig skiljer det 5 år, vi har skit bra kontakt, de har vi alltid haft!
Mellan min kusin och mig skiljer det 4 år, vi har superbra kontakt!
och vadå "man skaffar" alla familjer väljer själva.
Jag är inte som "alla" vill inte vara, kommer aldrig bli..
Jag kör mitt race.. vill ni ha ett barn till innan det första blivit 1
så gör det för att DU vill inte för att alla andra tycker och vill,
eller att kompisarna skaffat fler barn så snabbt!

Jag vill ha mitt liv nu!
jag vill satsa på ett jobb, mig själv och min familj.
Inget kul att vara gravid och "hemmafru" i flera år i sträck.
Jag vill spara på bebisgoset.

MINA ÅSIKTER, DU HAR SÄKERT EGNA
TUR ÄR VÄL DET ATT ALLA INTE TYCKER LIKA!

så nu kan ni skippa frågan om syskonverkstad, för den ligger jävligt långt bort!
Vill bara ha min fina lilla Wiggo, mitt allt.. vill göra allt för honom FÖRST!
sen får det gärna komma både en..två och tre till :D

Kommentarer
Postat av: caroline

loke kommer heller inte få syskon innan han är 3 iaf, vill ha tid för honom, ge honom den uppmärksamhet han ensam förtjänar..

2009-12-22 @ 11:30:18
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Andreas

3-4 år?! Men shit! Det är väl lite väl? Hehe ba skoja. Det hade vi också tänkt.

2009-12-22 @ 13:49:13
URL: http://orkaleta.wordpress.com
Postat av: Bella

Kommer oxå ihåg tjatet om syskon när Ellinor var liten. Skitjobbigt!! Vi ville också ha några år emellan innan det blev dags för syskon. Nu blev det ju inga syskon alls då, men, men....

2009-12-22 @ 18:45:59
Postat av: Nicole

åh vad bra skrivet!! kunde absolut inte skrivit det bättre själv:-) känner igen de där...och jag tycker oxå att vår lille ska få all uppmärksamhet de första åren...så om vi ska ha syskon så blir det när plutt är runt 4 år kanske:-)

Ja jädra kärring på affären,skulle ha stoppat in en pepparkaka imun på henne...men jag har sagt de många gånger och säger det igen det finns mycke idioter ute ivårt land:)

kram!

2009-12-22 @ 22:05:28
URL: http://niconic.blogg.se/
Postat av: Linda - Blivande 2 barnsmamma

I min släkt är det helt annorlunda, på min mammas sida iaf som jag mest har kontakt med. Alla har minst 4-5 år mellan sina barn och blev nästan förskräkta nu när jag ska ha en till och min son kommer vara 2 år då. Får hela tiden höra att det är lättare om jag väntar och han e äldre för de behöver mindre uppmärksamhet då. Jag tänker då inte ge mindre uppmärksamhet till något av mina barn bara för de blir äldre och tydligen inte behöver de.

2009-12-25 @ 07:27:05
Postat av: Tessan

Mellan min syrra och mig skiljer det 9 år och vi hade ingen bra kontakt under uppväxten men nu är vi bästa vänner. Barn bråkar oavsett åldersskillnad, man stör sig alltid på sina syskon. Att jag blev med barn så fort igen var långt ifrån planerat och jag tycker inte det är nån drömsituation heller men med den historiken som har varit skulle jag inte kunna ta bort det heller även om jag funderade på det ett tag... Alla är olika och jag skulle nog vilja ha 2-3 år mellan mina men nu blir det bara 1...

2009-12-25 @ 16:28:58
URL: http://imammasmage.blogg.se/
Postat av: Myran

Det är 3års skillnad på mina barn =)

2009-12-28 @ 16:46:41
URL: http://zebramyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0