Dekorations bestyr

Min blogg har sakta men säkert vuxit sig fram som en inredningsblogg,
inte så mycket privat om mig och familjen utan mer om våran inredning och dekorationer,
det är så jag vill ha det, inredning tar upp större delen av mitt liv (efter familjen förståss)
Men visst bjuder jag på en hel del privat också, och framför allt om lilla Wiggos äventyr.

Under dagarna som jag varit dålig så har jag pysslat lite här hemma,
inte så mycket jul utan lite mer adventspyssel, satt ihop dekorationer,
och placerat ut diverse saker så det blir lite mer stämning här hemma.
Stjärnor och ljusstakar får vänta tills jag hinner, nu blev det mest annat.

Vad olika man har det på julen, vissa vill ha massor med jul, rött och riktig gammaldags stämning,
vissa har knapt en enda pryl framme och bryr sig inte direkt om julen,
andra har en gammal traditionell jul och andra har en modern jul.
En sak som är säker här hemma är att någon tomteprydnad kommer inte in hemma hos oss,
vet egentligen inte varför,men jag gillar inte tomtar.
Jag älskar däremot änglar, och det kommer fram massvis med änglar här hemma när det blir jul.

Hemma hos oss firar vi en traditionell gammaldags jul, förra året gick julen i vitt,rött & guld,
i år har vi ändrat lite och kör på vitt, brunt, guld med vissa släng av rött,
man kan inte undgå att ha något rött vid jul tycker jag, skulle kännas tomt utan det röda,
men i år spar vi lite på det bara.

Ja, ja..det är bara den 11/11 men ni som känner mig vet hur viktig och underbar julen är för mig,
MÅSTE bara pynta tidigt, ni får säga vad ni vill.

Här kommer i alla fall ett litet smakprov vad som har gjorts här hemma


Ett litet arrangemang på min stora vita plåtbricka, kommer se annorlunda ut där framöver
men tills dess får det se ut så här: kottar i en gammal glasvas, ett vitt blockljus med en röd liten rosett,
min nya prydnad den bruna julrosen och en liten röd discokula.

Ett trähjärta får pryda högst upp på kottarna, den har jag fått av min mamma en gång.
Det sitter fast ett hampasnöre högst upp på hjärtat så man ska egentligen hänga det.


Åt det andra hållet, en stor vit sten som jag hittade ute en gång när jag var vid ett stensliperi,
en stjärna likadant somträhjärtat pryder baksidan.


Mina två kransar som jag knåpade ihop för någon vecka sedan har fått vita band med silverstjärnor.


En stor julen med lampor fick agera just lampa nu vid juletider,
blir mer mysigt än en vanlig lampa tycker jag.
Sen fick en röd stor stjärna pryda spegeln, fick två sånna stjärnor av min pappa & syster,
de är så fina de glittrar otroligt när ljuset faller på dem.


ser du stjärnan i det blå...


Till sist, spring iväg tillIKEA och köp deras underbara vaniljdoftljus, luktar svagt av vaniljglass,
köpte mitt för något år sedan men har haft det i badrummet, sådet har inte blivit så mycket elda på det.
Sprider en otrolig doft.

Varför är bilderna så skarpa när jag tittar på dem i bildredigeringsprogrammet och på datorn
men när jag lägger in dem på bloggen blir de oskarpa och suddiga? Någon som vet?
Jag lägger in dem i samma format som jag har sparat dem i.





Kommentarer
Postat av: Angelica

vad fint! vad duktig du är :)



Kram

2010-11-11 @ 20:21:34
URL: http://angiiesblogg.blogg.se/
Postat av: Angelica

ja det gör ju det :)

2010-11-11 @ 21:06:45
URL: http://angiiesblogg.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Alltid lika fint:)

Jag vill med kunna;)



Ha en bra helg. kram

2010-11-12 @ 08:49:16
URL: http://miikkisblogg.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Va fint! :D



Ja, den är jättebra! Du måste läsa den! :D



Kram

2010-11-12 @ 20:08:11
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0