Alla jäkla färger..

Jag skulle just sortera upp tvätten, och varje gång står jag som ett frågetecken,
- i vilken hög ska detta ligga?

Jag fattar aldrig i vilken hög kläder ska ligga, om de nu inte är helfärgade,
alla jäkla barnkläder med tusen färger "tvättas med liknande färger står det"
men om det är alla möjliga färger på då? de finns inget som är liknande färger..
Om det är vitt bland alla färgade ränder och mönster,
tänk om jag tvättar det i vitt då kanske något får färg av de övriga ränderna,
och tvärtom om jag tvättar det med någon färgad hög, kanske de vita
ränderna får färg.. suck.. jag blir inte klok!
Kan ju inte tvätta plagg var för sig pga lustiga färgkombinationer..

Näe nu är jag riktigt irriterad!
Hur lyckas ni? något bra knep?

Kommentarer
Postat av: Malin, Alice & Lowes Mamma.

Rött,rosa, lila ihop!

Sen kör jag allt blått ihop med det mörka.

Alla färger kör jag oftast med vitt, om det är vitt i dom med färger. Annars lite var för sig. Oftast så färgar det ju bara första gg man tvättar :)

2010-04-01 @ 21:46:49
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Evamy - Livet med Alva och bebis i magen

Jag tvättar allt mörkt tillsammans och allt ljust tillsammans. Om jag har mycket rött brukar jag tvätta de försig. Och är det klädesplagg med rött i så brukar jag alltid tvätta de för sig eller med rött första gången den tvättas!

2010-04-02 @ 12:39:49
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Annika

Vi sorterar bara vitt, mörkt, svart och färg. Om vi har mycket tvätt kan vi lyckas sortera i rött och blått eller grönt också men annars är det inte så noga förutom de första gångerna man tvättar.

Men den färgen som dominerar får avgöra. Är det till exempel en vit pyjamas med ett svart tryck går det i vitt, är det däremot hälften rött, hälften vitt går det i färg. Men det är en ren djungel ibland att avgöra..hehe.lycka till. =)

2010-04-02 @ 15:15:11
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Bra att du tog upp detta:-)

Jag har oxå problem med det där...

Men blått-grönt åker i samma, Rött-rosa, Vit ensamt, Svart-grått och mörka färger ihop, Gult-beiget, men alla mönster gör en tokig...Försöker tvätta efter den dominerande färgen där...Och nya plagg är jag oftast noga med att ibland bara köra dom ensamma första tvätten:-)

2010-04-04 @ 00:46:02
URL: http://niconic.blogg.se/
Postat av: caroline

Allt som inte e vitt och typ sljust grått eller ljust blått... slänger jag i mörktvätt. Vissa tvättar ju rött i egen maskin men sånt pallar inte jag. Barnkläder som sagt som har tusen färger lixom....

2010-04-06 @ 09:14:09
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0